Την έναρξη της FOSSCOMM 2020 θα χαιρετίσουν:
- Δρ. Άγγελος Μιχάλας - Καθηγητής Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου
- O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας - Καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης
- Θεόδωρος Μαρδίρης - Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
- Ηρακλής Βαρλάμης - Αν. Καθηγητής Χαροκοπείου Πανεπιστημίου - Μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΛΑΚ
- Δημήτριος Τζήμας- Συντονιστής έργου Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας
Join this session to find out more about the newly adopted Open Source Strategy of the European Commission and the Open Source Programme Office (OSPO), hear new developments and ask all your questions
In a time when humanity needs to work together to find solutions for a crisis, we cannot afford to reinvent the wheel again and again. Global problems need global solutions! It is Free Software that enables global cooperation for code development. In this talk I will look at the role of Free Software during the pandemic and how governments reacted.
Το αγαθό της υγείας είναι υπερπολίτιμο, ειδικά στην εποχή της COVID-19. Η χρήση ανοικτού κώδικα σε δομές υγείας μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες που σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και πανδημίες τέτοιου μεγέθους.
When the last study on Open Source in Europe was concluded in 2006, Open Source had not yet taken over the world. Yet policymakers don’t have the data they need to treat Open Source as the innovation machine it has become.
Fraunhofer and OpenForum Europe have been tasked by the European Commission to research the value of Open Source Software and Hardware.
During this presentation we will share preliminary takeaways and tell you why we need your input to make a pro-open source policy a reality.
In less than 30 minutes, we will showcase the smooth transition process that SMEs can have while using free open source instances such as Nectcloud, Discourse, Bitwarden and BigBlueButton to mention a few. Moving away from Big Tech is easier than ever!
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, διεξάγεται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους, χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων «κλειστών» προϊόντων.
Θα παρουσιάσουν τα έργα τους μερικές από τις ομάδες που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό
- Η ομάδα Υπερίωνες από 1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου με το έργο SAVE ME……STEAM
- Η ομάδα Happy Bots από το Νηπιαγωγείο Λίμνης με το έργο Παιχνίδι ανακύκλωσης με QR codes
- Η ομάδα Τάλως robotics team από το 1ο Δημοτικό σχολείο Μουρνιών - Δημοτικό σχολείο Αγροκηπίου με το έργο The Airbot Project
- Η ομάδα Ecobots Skydra από 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκύδρας με το έργο Ενεργειακά έξυπνο σπίτι
- Η ομάδα ROBOT DIOSKOUROI από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου με το έργο Διόσκουροι
- Η ομάδα CoderDojo Votanikos με τα έργα Ιππότης της Θάλασσας και Ιππότης της Στεριάς
- Η ομάδα Noesis Hub με το έργο Smart ELectrolysis based on GrEen ENergy (SELEN)
- Η ομάδα Real Inventors από το 3o Γυμνάσιο Κερατσινίου με το έργο Συλλέκτης-ελεγκτής όξινης βροχής
- Η ομάδα Coconut team robotics από τον Όμιλο Ρομποτικής Μικροί Χάκερ - Πειραματικό Σχολείο Φλώρινας με το έργο Enviroment-gets-social
- Η ομάδα EnvironmentALL από το 1ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου με το έργο EnvironmentALL
- Η ομάδα EcoDefenders από το 3ο ΓεΛ Σερρών με το έργο EcoDefenders \
- Η ομάδα smartsolar από το 1o ΓΕΛ Ραφήνας με το έργο Smartsolar
- 7o ΓΕΛ Καλαμαριάς με το έργο Σχέδιο κατανομής και αναγώρισης απορριμάτων
Σκοπός της παρουσίασης είναι η διάχυση των δράσεων των πόλων εκπαιδευτικής καινοτομίας ΤΠΕ της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας σε σχέση με το ΕΛ/ΛΑΚ. Συγκεκριμένα, η στοχοθεσία των πόλων, το θερινό σχολείο, οι επιμορφώσεις, οι συνεργασίες, η διοργάνωση σχετικού διαγωνισμού, ημερίδων, μαθητικών φεστιβάλ και η αξιοποίηση σχετικού υλικού συνεισφέρουν στη διάχυση της ΕΛ/ΛΑΚ κουλτούρας στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Developing a system comprised of both software and hardware components comes with its extra set of challenges. Hardware gets delayed, the team that works closer to the electronics has to sync with the ones hacking on the cloud or the app, arguments erupt over unilateral assumptions about how things should be, etc. On the other hand, it is particularly rewarding seeing your efforts materialized in a physical form and the customers naturally interacting with your precious device.
Software Engineering students at the University of Gothenburg, as part of their compulsory curriculum, are offered a course on systems development. They work in teams and are given a small robot development platform with the task to create a multitier product around it. They are inexperienced, with different availability, priorities and expectations, but full of creativity.
How do we teach them to avoid the common pitfalls we witness in the industry? How do we facilitate collaboration between individuals engaged in separate parts of the system? How do we inspire them to establish a repeatable, well-defined development process? How do we convince them to build a robust and valuable system with the discipline of an engineer along with the freedom of an artist?
In this talk, we are going to illustrate how we address these issues through the adoption of best practices common in open source projects and organizations. Combined with freely available tools, we enable and inspire the students to follow industrial standards and eventually produce better engineers for the future.
Traditional medicine (ethnopharmacology), is now widely considered as a promising alternative medicine for complementary treatment of the well-known western medicine. Thousands of plant species, many of which have medicinal values, are still widely used as alternative or complementary therapy (mainly in developed countries). The documentation of indigenous knowledge on the use of plants in Eastern Europe (in our case southern Balkans, Greece and coastal zone of Asia Minor), is a very challenging task.
Historically significant cultural influences that this region has received from the West and the East and at the same time, the complex linguistic differentiation of the name of compounds / drugs in different regions of the same country requires a linguistic differentiation to confirm their action. The result is that today we have undefined and unused database filtered by time.
A significant volume of traditional knowledge regarding ethnopharmacology is shared through online means: blogs, social media, dedicated websites. However, the volume of sources that needs to be monitored, the variety of formats used, the different quality of language use across sources, present some of what we call “big data” challenges in the analysis of this data.
To face these challenges, we propose the use of Information Technology (IT) and Artificial Intelligence (AI) to: allow efficient discovery, collection and digitization of existing knowledge, through information retrieval and natural language processing methods; support the experts for the validation of this knowledge, utilizing machine learning as decision support helpers; interlink resources in a web of knowledge related to ethnopharmacology, through intelligent focused crawling agents empowered by deep reinforcement learning.
In the presentation, we will:
• Discuss the need for an open eco-system and software infrastructure for the empowerment of ethnopharmacology research
• Overview our vision for the architecture of the infrastructure
• Describe the first steps towards implement it, with the power of AI methods.
The Replication crisis has been characterized as a systemic and methodological problem in academia that stigmatizes research, affects funding and imposes an important hurdle to progress and innovation. In short, the replication crisis is the phenomenon where a large proportion of scientific publications, even these published in high profile journals with ground breaking conclusions cannot be simply reproduced from independent researchers. The main causes of this crisis are deeply rooted in the mindset of academics that treat research as a personal asset that should be communicated with other peers but not shared. Most of the time academics are afraid of being stolen their intellectual property, for losing citations, or for being criticized for inadequacies of their implementations. This phenomenon has been brought forward from many science advocacy groups and has resulted in policy changes in funding bodies that demand the release of data and source code as a requirement for funding research proposals. In this talk we present how although this is a good first step, it does not solve the problem. We demonstrate how researchers can "hide" their methods even by releasing the source code and how they can obscure the replication process. We also present good practices for code and data releases without compromising intellectual rights and without risking losing citations. Finally we present the modern ecosystem for open source tools for sharing code, data, images, workflows, results and hypotheses. As a test case we also present the newly introduced platform for reproducible science, OpenBio.eu .
Virtual Computer Lab is a desktop server in the cloud that can be accessed from a browser. It provides remote collaboration for the students of a class and their teacher.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η νόσος Alzheimer είναι μια μη θεραπεύσιμη προοδευτικά νευροεκφυλιστική ασθένεια και αποτελεί υποκατηγορία της άνοιας αντιπροσωπεύοντας το 60-80% των περιπτώσεων. Με την επίπτωση της νόσου να αναμένεται να φτάσει τα 16 εκατομμύρια περιπτώσεις το 2050 με την συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών να δέχονται φροντίδα στο σπίτι από κοντινά συγγενικά πρόσωπα η ηλεκτρονική υγεία έχει αρχίσει να αξιοποιείται για την καλύτερη παρακολούθηση και φροντίδα των ασθενών αυτών. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) ηλεκτρονική υγεία είναι η αποδοτική και ασφαλής χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών για την υποστήριξη της υγείας αλλά και πεδίων που σχετίζονται με την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της υγειονομικής περίθαλψης, της παρακολούθησης και της αγωγής υγείας, της γνώσης και της έρευνας.
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας μελέτης αποτελεί η παρουσίαση εφαρμογών της ηλεκτρονικής υγείας για τη βελτίωση της ζωή των ασθενών με νόσο Alzheimer και των φροντιστών τους.
ΜΕΘΟΔΟΣ: Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση στη μηχανή αναζήτησης google scholar και τις βάσεις δεδομένων pubmed και Microsoft aca-demic με τις λέξεις κλειδιά ηλεκτρονική υγεία (e-health), ασθενείς με νόσο Alz-heimer (patients with Alzheimer’s disease), φροντιστές (caregivers) με κάθε πιθανό συνδυασμό αναζήτησης.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Η ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι πολλά προγράμματα, εφαρμογές και ιστοσελίδες όπως το Tele-Savvy, το FamTechCare Protocol, TECH@HOME και eHealthMonitor έχουν αναπτυχτεί και χρησιμοποιούνται ήδη από ηλικιωμένους ασθενείς και τους φροντιστές τους για άντληση πληροφοριών σε ό,τι αφορά τη νόσο. Το Tele-Savvy είναι μια διαδικτυακή έκδοση του προγράμματος Savvy Caregiver, ενός προγράμματος ψυχοεκπαίδευσης για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των φροντιστών ατόμων με άνοια. Το FamTechCare Protocol είναι μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή πολλαπλών ιστότοπων που αξιολογεί τα αποτελέσματα μιας παρέμβασης e-health στην ευημερία των φροντιστών και των συμπτωμάτων συμπεριφοράς της νόσου. Η παρέμβαση FamTechCare παρέχει εξατομικευμένες στρατηγικές φροντίδας ασθενών με άνοια εντός του σπιτιού με βάση τις εγγραφές βίντεο που δημιουργεί ο κάθε φροντιστής υπό δύσκολες καταστάσεις φροντίδας. Μια ομάδα ειδικών ελέγχει τα βίντεο που υποβάλλονται από τους φροντιστές και παρέχει παρεμβάσεις για τη βελτίωση της φροντίδας εβδομαδιαίως για την πειραματική ομάδα. Οι φροντιστές στην ομάδα ελέγχου λαμβάνουν σχόλια για τη βελτίωση της περίθαλψης βάσει εβδομαδιαίας τηλεφωνικής κλήσης με τον παρεμβαίνοντα και λαμβάνουν σχόλια για τα βίντεο τους στο τέλος. Το TECH@HOME βασίζεται στις εμπειρίες της μελέτης UP-TECH και ελέγχει τον αντίκτυπο μιας νέας σχεδιασμένης τεχνολογίας για την υποστήριξη των φροντιστών ατόμων με άνοια που εξακολουθούν να ζουν στην κοινότητα, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας.. Το έργο UP-TECH είναι μια μελέτη σχετικά με τον αντίκτυπο των νέων τεχνολογιών για τους φροντιστές της άνοιας, με τη συμμετοχή επαγγελματιών υγείας, μηχανικών πληροφορικής, επιδημιολόγων και οικονομολόγων υγείας, η οποία ανέπτυξε και δοκίμασε μια πρωτότυπη λύση σε συνδυασμό με παρέμβαση διαχείρισης περιπτώσεων σε περισσότερα από 100 νοικοκυριά στην Ιταλία. Το Ευρωπαϊκό έργο eHealthMonitor (eHM) αναπτύσσει μια ευαίσθητη στο χρήστη και διαδραστική διαδικτυακή πύλη για την περίθαλψη της άνοιας: την πύλη για την άνοια eHM (eHM-DP). Στόχος του είναι να παρέχει στοχευμένη και εξατομικευμένη υποστήριξη σε άτυπους φροντιστές ατόμων με άνοια σε ένα περιβάλλον φροντίδας στο σπίτι.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Συμπερασματικά, φαίνεται ότι οι εφαρμογές της ηλεκτρονικής υγείας αρχίζουν όλο και περισσότερο να παίρνουν θέση στη καθημερινότητα και την φροντίδα ασθενών με Alzheimer και των φροντιστών τους. Γίνεται επομένως, αντιληπτό ότι πρέπει να γίνουν νέες μελέτες, για να βελτιωθούν οι ήδη υπάρχουσες εφαρμογές αλλά και να αναπτυχθούν νέες για την καλύτερη διαχείριση της νόσου.
Nowadays, modern technologies such as 5G wireless networks, Cloud Computing and Internet of Things (IoT) have evolved rapidly. These technologies enable the development of innovative healthcare systems based on a human-centered model. In this work, a model that allows the monitoring of the health of people with diabetes is proposed. Regarding the design of the proposed model, blood glucose measurements are frequently performed using IoT devices. Subsequently, these devices transmit the measured values to a patients’ smart device (e.g. a smartphone or tablet). Whenever a patient’s blood glucose levels are Low or High, the device communicates with a remote medical infrastructure and triggers an alarm. In order to assure the immediate response of the remote medical staff, the proposed model is deployed upon a 5G wireless network architecture which ensures minimal communication delays. Thus, the medical staff can immediately provide the required care or advice remotely to each patient.
Ο COVID-19 έχει επιφέρει σοβαρά, και ταυτόχρονα, ανεπανόρθωτα προβλήματα στην καθημερινότητα και στον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Το τελευταίο διάστημα έχει καταστεί τεχνολογικά εφικτή η εξ' αποστάσεως εργασία με όποια μειονεκτήματα συνεπάγονται. Ένα από τα μειονεκτήματα που φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα τους φορείς εργασίας και τον ψηφιακό κόσμο γενικότερα, είναι οι κυβερνοεπιθέσεις από κακόβουλους χρήστες μέσω phishing και ιομορφικού λογισμικού. Στόχος τους είναι η υποκλοπή δεδομένων. Πρόκειται να παρατηρηθεί μείωση των επιθέσεων το επόμενο διάστημα; Με ποιους τρόπους είναι εφικτή η μερική αντιμετώπιση κατά των επιθέσεων;
Epidose is an open source software reference implementation for an epidemic dosimeter. Just as a radiation dosimeter measures dose uptake of external ionizing radiation, the epidemic dosimeter tracks potential exposure to viruses or bacteria associated with an epidemic. The dosimeter measures a person's exposure to an epidemic, such as COVID-19, based on exposure to contacts that have been tested positive. The epidemic dosimeter is designed to be widely accessible and to safeguard privacy. Specifically, it is designed to run on the $10 open-hardware Raspberry Pi Zero-W computer, with a minimal user interface, comprising LED indicators regarding operation and exposure risk and a physical interlock switch to allow the release of contact data. The software is based on the DP3T contact tracing "unlinkable" design and corresponding reference implementation code.
LibreOffice was announced in 2010 and will celebrate its 10th anniversary in 2020. During these 10 years, the global community has grown from a small group of volunteers - mostly based in Europe - to a large and diverse group of free software advocates active in most countries. The presentation will discuss the challenges faced by the community during its incredible growth over the past 10 years.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια γενικευμένη αύξηση της εφαρμογής Βαθιάς Ενισχυτικής Μάθησης (Deep Reinforcement Learning) στην ρομποτική με στόχο την διεκπεραίωση δύσκολων εργασιών. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται και μια παράλληλη βελτίωση των προσομοιωτών ρομποτικής, που ενισχύει περαιτέρω την έρευνα στο πεδίο της εφαρμογής αυτών των αλγορίθμων. Εντούτοις, η εφαρμογή αλγορίθμων Βαθιάς Ενισχυτικής Μάθησης (DRL) σε τέτοιου είδους προσομοιωτές συχνά αποτελεί μια χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία καθώς απαιτεί την ανάπτυξη της διεπαφής μεταξύ του προσομοιωτή και των αλγορίθμων, με αποτέλεσμα να περιορίζει σημαντικά την χρήση τους από ερευνητές και τους φοιτητές. Για τον λόγο αυτό αναπτύξαμε μια open-source βιβλιοθήκη για python προκειμένου να ξεπεραστούν οι παραπάνω περιορισμοί. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν project αποτελεί ένα εύκολο στην χρήση framework που προσαρμόζει την καθιερωμένη DRL διεπαφή που χρησιμοποιείται από τους ερευνητές, OpenAI gym interface, με τον state-of-the-art και open-source προσομοιωτή Webots προκειμένου να εγκαθιδρύσει έναν τρόπο στην εφαρμογή DRL αλγορίθμων σε πληθώρα ρομποτικών σεναρίων. Στόχος του deepbots είναι να ενσωματώσει τις λεπτομέρειες της διεπαφής του Webots μειώνοντας τον κόπο των ερευνητών στο να αναπτύξουν DRL αλγορίθμους σε τέτοια περιβάλλοντα. Τέλος, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα ερευνητών και φοιτητών γύρω από την δημιουργία και τον πειραματισμό τεχνικών βαθιάς ενισχυτικής μάθησης στην ρομποτική.
Η έννοια του hacker έχει φορτιστεί αρνητικά, όμως το hacking δεν αφορά μόνο τους υπολογιστές, είναι μια στάση απέναντι στη ζωή. Η αυθεντική κουλτούρα και οι κώδικες ηθικής των hackers εμπνέουν δημιουργικότητα και ανοίγουν νέους δρόμους και στην Τέχνη.
The major target of cyber attacks is a country's Critical National Infrastructure (CNI) such as ports, hospitals, water, gas or electricity producers, which use and rely upon Supervisory Control and Data Acquisitions(SCADA) and Industrial Control Systems (ICS) to manage their production. Protection of CNIs becomes an essential issue to be considered
Με την χρήση του δικτύου LoRa WAN, του Arduino και μερικών αισθητήρων, αναβαθμίζουμε τον κάδο που είναι κατασκευασμένος από ανακυκλώσιμα υλικά σε έξυπνο. Έτσι, η εκάστοτε διαχειριστική αρχή των απορριμάτων μπορεί να γνωρίζει το ποσοστό πληρότητας του κάδου, την θερμοκρασία και την θέση του.
Εκπαιδευτικό Ρομπότ με ενσυναίσθηση το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από παιδιά ηλικίας 4 έως 9 ετών για να μάθουν παίζοντας όσο και από χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι μπορούν να προγραμματίσουν και να δημιουργήσουν δικά τους σενάρια, μιας και το ρομπότ είναι κατασκευασμένο με ανοιχτά πρότυπα (open source).
Η ομιλία στοχεύει στην ανάλυση φωτογραφικής τεχνοτροπίας με Machine Learning.
Στην παρουσίαση θα δούμε συχνά λάθη που κάνουν τον κώδικα μας δύσκολο στην ανάγνωση και τεχνικές για να τα διορθώσουμε.
Open source software is already in everyone's life. More and more people would like to hop along but find it difficult to begin with. This presentation is an effort to assist people who want to get involved and expand Greek presence in open source. Stories from open source communities will be shared followed by a QnA section.
Παρουσίαση του RTL-SDR και την δυνατότητα της λήψης ραδιοκυμάτων σε ένα μεγάλο εύρος των ραδιοσυχνοτήτων.
Data Analytics (DA) and Machine Learning (ML) in the Big data era depend heavily on handling huge volumes of data efficiently and in a generic way, exploiting standardized protocols for interface and storage compatibility. However, implementation-agnostic functionality is necessary to ensure application decoupling and easy maintenance of the DA/ML codebase. In many cases, SQL aggregations and statistics extensions can provide a similar abstraction layer, but this usually comes at the cost of constructing very lengthy and complex queries for functionality that can be implemented in just few lines of code e.g. in Python, or cannot be implemented at all if it requires advanced statistics, machine learning algorithms or hardware acceleration. “Sequoia” is a starting codebase for such a generic abstraction layer between DA/ML and data management, providing an SQL-like scripting language with rich and “dense” functionality with minimal implementation details exposed to the application level. It provides a full compiler/interpreter developed in pure Python with lex/yacc functionality, implementing DA/ML “primitives” like unified data source import and in-memory database, automated data pre-processing (e.g. missing values removal, error checking, noise removal, trend removal, normalization, rescaling), data resampling, advanced statistics, n-order regression, etc. More advanced primitives can provide adaptive signal processing for time series, including Wiener filtering, Kalman filtering, RLS/LMS filtering, etc. Furthermore, it can be easily extended to application-specific functionality, e.g. implementing 2-D convolutions via TensorFlow with only one line of the custom Sequoia language. The library is currently under development and provides interpreter functionality, while in the next versions it will also provide pre-compiled intermediate forms in the sense of Just-In-Time compilation for much faster execution in the Sequoia engine. It is also a very useful educational tool for academic courses in compiler theory and advanced programming in Python.
Στις 24 Σεπτεμβρίου 2020 στην ιστοσελίδα 4chan δημοσιεύθηκε ο πηγαίος κώδικας των Windows XP και των Windows Server 2003. Αυτό ταρακούνησε τη κοινότητα καθώς επιτέλους οι άνθρωποι μπορούσαν να εξετάσουν γραμμή προς γραμμή τα Windows. Ωστόσο, τί ανακάλυψαν εκεί μέσα; Πηγαίνωντας ένα βήμα πίσω, πώς και γιατί έγινε αυτή η διάρρευση; Και φυσικά, τί σημαίνει αυτό για το μέλλον των Windows, του Open Source Movement, και της Ηλεκτρονικής Ασφάλειας;
EXT_external_objects and EXT_external_objects_fd are groups of OpenGL
extensions that allow OpenGL and Vulkan interoperability. When enabled,
Vulkan allocated resources can be accessed and re-used by OpenGL. This
talk is about the implementation of the extensions in various drivers,
and some common interoperability use cases and examples that have been
added to piglit: the driver testing framework we use.
Σε αυτή τη συνεδρία, θα παρουσιάσουμε έναν οδηγό για το πώς να δημιουργήσετε ένα Matrix, Riot και Jitsi Homeserver, καθώς και γιατί να θέλετε να το κάνετε. Αυτό το άρθρο βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από την εγκατάσταση των Matrix / Riot / Jitsi για εσωτερική χρήση στον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛ/ΛΑΚ).
H3 is an embedded High speed, High volume, and High availability object store, backed by a high-performance key-value store (RocksDB, Redis, etc.) or a filesystem. H3 is implemented in the h3lib library, which provides a C-based cloud-friendly API, similar to Amazon's S3. Python and Java wrappers are also available. The H3 FUSE filesystem allows object access using file semantics, while the CSI H3 mount plugin (csi-h3 for short), allows you to use H3 FUSE for implementing persistent volumes in Kubernetes. By embedding the object store in the application, thus avoiding the REST layer, we show that data operations gain significant performance benefits. The whole H3 ecosystem is open source, actively developed, and is currently been utilized as a key component in the EVOLVE software stack - a project funded by European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme.
Ο σκοπός του εργαστηρίου είναι η κατανόηση της επιστήμης της Γεωπληροφορικής καθώς και τη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών σε συνδυασμό με Λογισμικά ανοικτού κώδικα. Το Qgis αποτελεί ένα λογισμικό ανοικτού κώδικα με μεγάλη ανάπτυξη και εξέλιξη στο τομέα των GIS.
Μέσα από τις βασικές δραστηριότητες του εργαστηρίου θα υπάρχουν αναλυτικά βήματα χρήσεως του λογισμικού. Η προσέγγιση θα γίνει με τη χρήση υπολογιστή ξεκινώντας από την αρχή με την εγκατάσταση του λογισμικού καθώς και με διάφορες χρήσεις και εφαρμογές της Γεωπληροφορικής.
Το xlivebg είναι ένα σύστημα για live wallpapers για Χ11. Φέρνει την δυνατότητα αντί για στατικές εικόνες στο background, να τρέχει κάποιου είδους animated effect. Τα live wallpapers στο xlivebg σύστημα είναι plugins που χρησιμοποιούν OpenGL για να ζωγραφίσουν το animated background.
Brief presentation of "pyHAM", a new python module based on SymPy CAS that solves nonlinear algebraic
and ordinary differential equations via the homotopy analysis method.
A short presentation of how ONLYOFFICE Workspace can increase productivity in schools and universities worldwide.
Εκπαιδευτικό σενάριο πρότασης συνδιδασκαλίας για Μαθηματικά και Πληροφορική με χρήση Arduino. Οι τελεστές "AND" , "OR".
Η διδασκαλία στη δευτεροβαθμια εκπαίδευση μπορεί να δώσει έναυσμα για καινοτόμες επεκτάσεις στο ΑΠΣ. H χρήση του λογικού τελεστή "Και" και " Ή" και τη σημασία του στην ορθή αποτύπωση των λογικών συμπερασμάτων μιας σύζευξης ή διάζευξης συνδυάζει τις διδακτικές παρεμβάσεις συνδιδασκαλίας στο μάθημα Α Λυκείου, της Άλγεβρας και της Πληροφορικής. Ο μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν (αποφαίνονται) για την αλήθεια σύνθετων προτάσεων-συμπερασμάτων και κατ' επέκταση για τις μαθηματικές αποτυπώσεις των προβλημάτων της καθημερινότητας που καλούμαστε να επιλύσουμε. Λύνουν απλοποιημένα προβλήματα στην γλώσσα των μαθηματικών. Χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους για να αντιληφθούν τι σημαίνει σύζευξη δυο προτάσεων στα μαθηματικά, πως αυτό υλοποιείται και συνδέεται με τον προγραμματισμό. Ένα Arduino, λίγα led, Resistor, Piezo, Slideswitch είναι αρκετά για να μετατρέψουν ένα ανιαρό μάθημα της Άλγεβρας σε πρόκληση και αφόρμηση. Με τον τρόπο αυτό κατευθύνεται η προσοχή, η αντίληψη, η μνήμη και γενικά οι πνευματικές δυνάμεις των μαθητών ώστε αυτοί να επινοήσουν τρόπους αντιμετώπισης δύσκολων ή πρωτότυπων ή ανοικτών προβλημάτων(όχι άμεση εφαρμογή συγκεκριμένης θεωρίας-ασκήσεις)
Στην εποχή της τεχνολογίας και των έξυπνων εφαρμογών, χρησιμοποιούμε όλοι μας Γεω-δεδομένα. Η επιστήμη που ασχολείται με τα Γεω-δεδομένα ονομάζεται Γεωπληροφορική. Στην Γεωπληροφορική εντάσσονται πολλοί κλάδοι επιστημών που ασχολούνται με την Γη και όχι μόνο και παράγουν, συλλέγουν, επεξεργάζονται και αναλύουν τις Γεω-δεδομένα. Ένας κλάδος της Γεωπληροφορικής είναι αυτός των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (Γ.Σ.Π.).
Καθημερινά, τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (Geographic Information Systems - GIS) σε συνδυασμό με τη χρήση κινητών συσκευών (έξυπνα κινητά τηλέφωνα – υπολογιστής ταμπλέτα) με ενσωματωμένο σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS), αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μας. Τα Ελεύθερα λογισμικά ή λογισμικά ανοικτού κώδικα (open source) αποκτούν ολοένα και περισσότερα πλεονεκτήματα ως προς τη χρήση τους για εφαρμογές Γεωπληροφορικής στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (π.χ. Περιβαλλοντικές δραστηριότητες, Δραστηριότητες μάθησης μέσω παιχνιδιού).
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη εύκολων εργαλείων, λογισμικών και εφαρμογών ανοικτού κώδικα για την ενθάρρυνση της χρήσης των χαρτογραφικών Γ.Σ.Π. για την εκπαιδευτική διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα θα χρησιμοποιηθούν μια εφαρμογή και ένα λογισμικό ανοικτού κώδικα GIS, δηλαδή ο συνδυασμός λογισμικού σε περιβάλλον υπολογιστή QGIS και σε περιβάλλον κινητής συσκευής Qfield. Στην εν λόγω εργασία θα παρουσιαστούν 2 μελέτες περίπτωσης, εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Η 1η αφορά μια σχολική μονάδα στην πόλη της Ραφήνας, ενώ η 2η αφορά μια σχολική εκπαιδευτική εκδρομή στο Αισθητικό Δάσος Καισαριανής.
Μάθε να φτιάχνεις γραφικές εφαρμογές για πολλαπλές πλατφόρμες με την χρήση του Gtk3!
Στις μέρες μας, είναι πιο επίκαιρα από ποτέ τα φαινόμενα των μεγάλων φυσικών καταστροφών. Τα τελευταία χρόνια, σεισμοί, πλημμύρες, και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα πλήττουν σημαντικά τη χώρα μας. Οι κίνδυνοι αυτοί για τον άνθρωπο μέχρι πρόσφατα δεν ήταν τόσο άμεσοι. Μέχρι τώρα, τον επηρέαζαν μόνο μέσω των τεχνικών έργων. Πλέον, είναι επιτακτική ανάγκη η ενημέρωση και παρακολούθηση των φαινομένων αυτών και στην εκπαίδευση.
Στην εποχή της τεχνολογίας, χρησιμοποιούμε όλοι μας Γεω-δεδομένα. Η επιστήμη που ασχολείται με τα Γεω-δεδομένα ονομάζεται Γεωπληροφορική. Ένας κλάδος της Γεωπληροφορικής είναι αυτός των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (Γ.Σ.Π.). Τα Ελεύθερα λογισμικά ή λογισμικά ανοικτού κώδικα (open source) αποκτούν ολοένα και περισσότερα πλεονεκτήματα ως προς τη χρήση τους για εφαρμογές Γεωπληροφορικής στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (π.χ. Χαρτογράφηση φυσικών καταστροφών, Χωρική απεικόνιση σεισμογενών περιοχών κλπ).
Στην παρούσα εργασία, θα εστιάσουμε στο σεισμικό φαινόμενο ως πρόβλημα και πως αυτό μπορεί να μελετηθεί και να αξιοποιηθεί από μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα δείξουμε τα στάδια της δημιουργία θεματικών χαρτών με την χρήση ανοικτού λογισμικού QGIS καταγράφοντας τις ζώνες σεισμικής επικινδυνότητας και τα σημαντικότερα καταστροφικά αποτελέσματα του σεισμού.
During the spring semester of the academic year 2019-2020 and due to the COVID-19 quarantine, tertiary education in Greece was called to adapt to a new educational environment, that of Synchronous Distance Learning. This adaptation also brought changes to laboratory courses, such as the Precision Agriculture lab course. During the pre-COVID 19 times, commercial GIS software was the primary educational tool of the course. The presentation captures the transition from commercial GIS to free and open-source GIS software as an educational tool for the needs of the "Precision Agriculture" course at the Department of Agriculture of the International Hellenic University.
By utilizing the Quorum blockchain framework we developed an open-source financial toolkit for the Cooperative Community. It offers loyalty and micro-credit services and is accompanied by the Synergy Digital Wallet. The goal is to create a software stack that is modular and can be easily replicated by the Coop Community around the world.
We describe the main issues of migrating from a VMware VSphere environment to the Open Source Virtualization Platform Ovirt using low-cost hardware.
CrossMobile is an Open Source framework to create native iOS, Android and Desktop applications in Java using the iOS API. With CM, it's possible to write once your application, and fully recycle your source code for all supported platforms. All implementation details of logic, UI, hardware and external libraries are supported simultaneously, thus saving developing, debugging and release time. The applications run at top speed retaining the best user experience.