Η Νέα Ψηφιακή Παρακολούθηση
2023-10-22, 14:00–14:30 (Europe/Athens), Αμφιθέατρο Πετρίδη

Η εισήγηση αυτή επικεντρώνεται στην ψηφιακή εταιρική παρακολούθηση (digital corporate surveillance) των καταναλωτών από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες Google, Amazon, Facebook, Apple και Microsoft, γνωστές ως GAFAM, και συνεργαζόμενες εταιρίες συλλογής και εκμετάλλευσης προσωπικών δεδομένων. Mε μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) οι εταιρίες αυτές συλλέγουν και αναλύουν με αλγόριθμους προγνωστικής ανάλυσης (predictive analytics) μεγάλους όγκους δεδομένων (Big Data) για να κατασκευάζουν και να μεταπωλούν καταναλωτικά προφίλ, ώστε να μπορούν να ταξινομούν, να προβλέπουν και να επηρεάζουν τις καταναλωτικές, και όχι μόνο, συμπεριφορές των χρηστών του διαδικτύου . H εταιρική παρακολούθηση έχει εξελιχτεί σε μια ασύμμετρη αυτοματοποιημένη δράση υπέρ των εταιρειών σε βάρος των πελατών / χρηστών / πολιτών. Αποτελεί βασικό μηχανισμό του βιοπολιτικού και πανοπτικού καπιταλισμού (surveillance capitalism) που εξελίσσεται εκτός δημοκρατικού ελέγχου, υπονομεύει τη δημοκρατική διακυβέρνηση και καταργεί την αυτοδιάθεση των ατόμων με μαζική χειραγώγηση μέσω μιας «αγοράς της προσοχής» αλλά και του εθισμού.

Ομότιμος Καθηγητής στο γνωστικό αντικείμενο «Πολιτική Κοινωνιολογία του Σύγχρονου Ελληνικού Κράτους»

Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τμήμα Κοινωνιολογίας

https://sociology.soc.uoc.gr/samatas-minas/